Sarah J. Maas: Heir of Fire - A tűz örököse (Üvegtrón 3.)

A bűntudattól és haragtól gyötört Celaena képtelen lenne Adarlan királyáért egy csepp vért is kiontani. Nincs más választása, fel kell vennie ellene a harcot...

A Tündérkirálynő talán segít neki elpusztítani a királyt, de ennek ár van. Celaena egyszerre küzd a sötét emlékeivel és a szíve is majd megszakad egy kilátástalan szerelem miatt. Tudja-e így teljesíteni az alkut és képes-e az egykor erős és hatalmas terraseni királyság élére állni? Talál-e segítőtársakat?

Fúúúú de mérges vagyok most. Eeeeeeenyire nagyon *Petus mutogat a kezével, hogy mennyire nagyon*. Hogy lehet valaki ilyen kegyetlen és.......nem is találom rá a megfelelő szót. Sajnálom szegény Doriant, hogy ilyen apja van. Ettől függetlenül is haragszok, mert valamennyire függővég lett, és nagyon nem szeretem azokat. Főleg úgy, hogy isten tudja mikor jön ki a folytatás. Mindezektől eltekintve hozta a várt szintet, és megérdemli az 5 csillagot.

Maga a történet 3 szálon futott: az egyik Celaena, a másik Chaol/Dorian/Aeidon, a harmadik pedig Manon története.
Az első Celaena/Aelin történetszála. Celaena napokig, hetekig él hajléktalanként, míg egy tündér harcos, a titokzatos Rowan érte nem jött, hogy elvigye a Tündérkirálynőhöz. Ő az egyetlen, aki segíteni tud neki a rémkulcsokkal kapcsolatban. De ahhoz, hogy találkozhasson vele, fel kell élesztenie a mágiáját és megtanulni használni. Aztán rájött, hogy ez nem könnyű feladat. Esküszöm ezek voltak a kedvenc részeim. Az elején még nagyon szidtam Rowant, hogy hogy lehet ilyen, de végére már néha fogtam a hasam a nevetéstől a szócsatáik miatt. Az állandó piszkálódásuk már-már üdítő volt az alapból komor hangulatú könyvben. De aztán - mint ahogy lenni szokott - az ő viszonyuk is kicsit megváltozott. Rowan véleménye új irányt vett Celaenával kapcsolatban. Egyre jobban megismerte és egyre közelebb kerültek egymáshoz. Voltak annyira szép jelenetek. Nekem nagyon tetszik ez a páros. Remélem később lesz belőle valami. Igazán megkedveltem Rowant. Mint új szereplő, nálam remekül vizsgázott. :)
A második Chaol/Dorian/Aeidon történetszála. Nem véletlenül írtam mind a három nevet. Ugyanis a Adarlan kurvája" (elnézést a szóhasználatért, a könyvből idéztem), aki csak úgy habzsolja az életet. Az elején nem nagyon kedveltem. Aztán amikor megtudta, hogy Celaena él, a viselkedése teljesen átalakult. Onnantól
hármuk szemszöge váltakozott folyamatosan. Tömören annyit lehetne elmondani, hogy mind a három srác azon dolgozott, hogy megbuktassák a király hatalmát. Ettől részletesebben nehéz lenne elmondani. Egy részt azért, mert spoiler nélkül nehéz lenne, a másik meg, hogy néhol nem nagyon értettem az eseményeket. Ehhez valószínűleg köze van annak is, hogy nem nagyon emlékeztem a második könyv végére és úgy olvastam. Itt is van egy új szereplő, mégpedig Aeidon. A híresztelések szerint ő "
kezdve meg tudtam volna zabálni, pont mint Rowant. Ha Celaena újraszervezi királyi udvarát ennek a két embernek, Rowannek és Aeidonnak ott a helye. :)
A harmadik a következő új szereplő, Manon történetszála. Megismerhetjük szárnyparancsnokká válásának történetét. Egyenlőre még csak annyira kapcsolódik a sztorihoz, hogy a király kéri őket, csatlakozzanak hozzá a csatában. Nem is nagyon lehet megismerni, mert nem szerepel túl sokat. Az biztos, hogy kegyetlen, nem ismer félelmet és van egy aranyos wyvernje, Abraxos . Szerintem neki a következő részben lesz nagyobb jelentősége. Viszont erre nagyon kíváncsi leszek.

Maga ez a kompozíció nagyon hasonlít Rick Riordan könyveire. Ott találkoztam először ilyennel. De még mindig elképedek, hogy hogyan tudta megírni Riordan is és Maas is ennyire jól. Szerintem ez
nagyon nehéz feladat. Egyes szám harmadik személyben, három különböző történet úgy, hogy a végén kapcsolódjanak egymáshoz. Időigényes az biztos, és még mindig tiszteletem nekik a könyvek miatt.

Összességében csak annyit mondhatok, hogy aki még nem olvasta ezt a sorozatot, gyorsan pótolja. :D Nem hétköznapi élmény! :D

Idézetek :D :
"- Tudod - mondta Rowannek, az ágyban ülve a napi negyedik teájával -, nagyon kétlem, hogy engem most bárki megtámadna. Mindenki láthatja, hogy már mennyi ideje használhatatlan vagyok.
Rowan, aki az asztalánál ülve újra a holttestek helyét jelző térkép fölé görnyedt, fel sem nézett.
- Ez nem vita tárgya.
(...)
- Szóval azt akarod mondani, hogy ha valaki közel kerül a kiégéshez, akkor nem elég, hogy el kell viselnie ezt az egész borzalmat, de ha nő, akkor a környezetében lévő férfiak is megőrülnek?"

"(Celaena) Óriási. Bár nehéz lett volna ellenállni, olyan jó illata volt. Elvette a kenyeret és a levest is. Miközben evett, Rowan megbizonyosodott róla, hogy minden rendben: a tűz lángol (fullasztó forróság volt reggel óta, köszönhetően a hidegrázásának), csak egy ablak volt résnyire nyitva (ha hőhullámai vannak, akkor egy kis szellőt mégis beengedjenek), az ajtó csukva (és zárva), és még egy kanna tea várta (pillanatnyilag az íróasztalán ázott). Amikor megbizonyosodott róla, hogy semmilyen veszély nem leselkedik az árnyékban, ugyanilyen alapossággal végigmérte őt is: a bőrét (sápadt volt és a hőhullámok utóhatásaként fénylett a bőre), az ajkát (halvány és cserepes), a tartását (petyhüdt és szánalomra méltó), a szemét (a fájdalomtól a tekintete ködös és egyre ingerültebb). Rowan grimaszolt egyet."

Szereplők: (annyira jó montázsokat találtam a szereplőkről, hogy muszáj kiraknom :) )

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)