Évösszegzés - 2016 :)

Sziasztok!! :)

Az utóbbi pár hétben sajnos nem jutottam oda, hogy olvassak és bejegyzéseket írjak. Volt egy elég komoly vizsgám, amire sokat kellett tanulnom, de mivel sikerült, így fellélegezhetek és több időm van most már olvasásra és bejegyzésírásra. :)

Hát mit ne mondjak elég eseménydúsra sikeredett a 2016-os évem. Először ott volt az érettségi, majd a várakozás, hogy kiderüljön a felvételi eredmény, aztán az egyetem első féléve és az első vizsgaidőszak. Ezek miatt nem is sikerült annyi könyvet elolvasnom, mint szerettem volna.

Mint tavaly, idén is egy kérdéssort szeretnék kitölteni. Igaz nem olvastam el annyi könyvet, mint 2015-ben, de szerintem nem lesz probléma a kitöltéssel. :)

1. Legjobb könyv, amit 2016-ben olvastál:
Ide egyértelműen Rick Riordan Athéné jele könyvét írnám. Évinek hála nagyon megszerettem Percyt és az egész félvértábort, így szinte alap dolog volt, hogy ahogy megjelenik a folytatás, azonnal elolvasom. Olyan lebilincselő volt, mint vártam és az a függővég minden pénzt megért. Szerencsére egy-két héten belül olvasom a folytatást. :)

2. Legjobb folytatás, amit 2016-ben olvastál:
Sokat vacilláltam Jennifer A. Nielsen Az árnytrón és Sarah J. Maas A tűz örököse könyve között, de végül A tűz örököse mellett döntöttem. Nagyon tetszett, hogy három szálon fut a történet, és minden tiszteletem az írónőé, hogy sikerült ezt összehoznia. Idő szempontjából is minden stimmelt, nem ütötték egymást a különböző történések, egyszerűen tökéletes volt. És alig várom, hogy olvashassam a folytatást. :)

3. Legnagyobb csalódás:
S. K. Tremayne Fagyos ikrek könyvét írnám ide. Ahogy elolvastam a fülszöveget nagyon megtetszett. Izgalmasnak és egy kicsit hátborzongatónak tűnt, letehetetlennek. Bele is kezdtem rögtön ahogy megtaláltam a könyvtárban. Aztán minél jobban haladtam a könyvvel annál unalmasabb lett. Nem szép ilyet mondani tudom, de számomra unalmas volt, ezért félbe is hagytam. Pedig nagyon jónak ígérkezett. :/

4. Legnagyobb meglepetés:
Tavaly a legnagyobb meglepetést szerintem Aziz Ansari Modern románc könyve okozta. Általában nem nagyon vagyok oda az ismeretterjesztő könyvekért. De ez valami egészen más volt. Már a témaválasztása miatt is közelebb áll a fiatalabb generációkhoz, ugyanis a mai internetes társkereséssel kapcsolatban végzett kutatást. Tudom, ezt is meg lehetne írni unalmasan és szárazon. Viszont neki sikerült az egészet érdekessé tenni a különböző illusztrációkkal és persze a szuper poénjaival. :)

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új):
Ide Alessandra Torre írónőt írnám. Tavaly olvastam először tőle könyvet, és nagyon tetszett. Mind a stílusa, mind a történet, amit megírt Sötét hazugságok című könyvében. Remélem, hogy fog még megjelenni könyve, nagyon szívesen elolvasnám. :)

6. Legújabb kedvenc karakter:
Henry a Silber-trilógiából teljes mértékben és kiűzhetetlenül belopta magát a szívembe. Felkerült a könyves álompasik listájára a többiek mellé. :) Ezt is Évinek köszönhetem. :)

7. Egy könyv, amin sírtál:
Olyan könyv nem volt amin konkrétan sírtam volna, olyan viszont volt, amit megkönnyeztem. Bármily meglepő ez a Csak a holttesteden át volt. A történet vége eléggé szíven ütött, amit nem várnék egy ilyen kaliberű könyvtől. De hát miért is csodálkozok ilyenen egy Dan Wells könyvnél. Mestermunkák kerülnek ki a kezei közül. :)

8. Egy könyv, ami boldoggá tett:
Itt nem tudnék konkrétan egyet kiemelni, mert amelyik könyv tetszik az természetesen boldoggá is tesz. Akkor meg főleg ha boldog vége van. Vannak olyanok persze amik felbosszantanak, de még azok is általában tetszenek. :D

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál:
Idén nem láttam egy filmadaptációt sem. Van sok amit szeretnék megnézni, de én úgy vagyok vele, hogy először inkább elolvasom a könyvet, és majd csak utána nézem a meg a filmet. Ehhez tartom magam, bár elég nehéz kibírni. :D Nagyon sok filmet megnéznék, de addig semmiképpen sem akarom amíg nem olvastam el. A könyv vs. film "harc"-ban inkább könyvpárti vagyok, bár szerintem egy könyvmolytól ez nem meglepő. :)

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál):
Mary E. Peason Az árulás szíve
Őszintén szólva nem tudnám elmondani, hogy miért, de nagyon tetszik. A háttérnek gyönyörű kék színe van, nagyon jó kontrasztot ad a lány piros ruhájával. Az összkép valami káprázatos. :)
Egyébként ezt a könyvet nyáron egy ajándékozás keretein belül kaptam, de sajnos még nem volt időm elolvasni. Az első rész nagyon tetszett, úgy hogy szerintem ez is fog. :)

11. Mely könyveket szeretnéd elolvasni év végéig?
Amiket szerettem volna azokat nem sikerült elolvasni sajnos, de remélem idén másképp lesz. Szeretném idén megfelezni a várólistámat, remélem el tudom ezt érni. :)

12. Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél:
Szerintem két kezemen nem tudnám megszámolni, hogy mennyit szeretnék elolvasni, de ami a legjobban érdekel az a Hádész háza és az Árnyak királynője. Imádom mindkettő sorozatot, és alig vártam már, hogy megjelenjenek a folytatások. Nem sokára olvashatom is őket. :)

13. Legjobban várt új megjelenés az év második felére:
(Múlt év második fele) Ide szintén a Hádész házát és az Árnyak királynőjét írnám. Olyan függővéget hagytak az írók mindkét könyvben, hogy szabályosan könyörögnek a továbbolvasásért. 2 hét múlva ezt is fogom tenni. :D

Remélem mindenkinek jól telt a 2016-os év, nekem felejthetetlen volt, de a 2017-es még jobb lesz. :)
Könyvekben és olvasásban gazdag boldog új évet kívánok utólag is mindenkinek!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)