Tündérmese Book Tag

Nagyjából két hónapja töltöttem ki utoljára Book Taget, és hiányzott már egy kicsit, hogy kérdésekre válaszoljak, képeket keressek hozzájuk és minden egyéb ilyen. Biztosan sokan tudjátok, de éppen próbálom bepótolni a sok kimaradt bejegyzésemet, így egy kicsit besokalltam belőlük. Ezért kerestem egy Book Taget, és  Anna oldalán találtam is egyet, ami nagyon megtetszett. Az ő válaszait, és az eredeti bejegyzését IDE kattintva elérhetitek. :)


Pinokkió - A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett?

Nem. Akár tetszik a könyv, akár nem, megmondom. Nagyon gonosz nem szeretek lenni értékelés írása közben, hiszen tudom, hogy nem lehet könnyű megírni egy könyvet, megszerkeszteni, és eljutni a kiadásig, ez mind nagy munka, rengeteg befektetett energia és pénz. Azonban nem szeretek hazudni a véleményemről. Olyan viszont történt már velem, hogy utólag visszagondolva nem értettem, mi tetszett a könyvben.



A Szépség és a Szörnyeteg - A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele
Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója?

Íme egy nehéz kérdés. Segítségül hívtam az olvasmánylistámat, és végignéztem rajta a könyveket. Ilyen kombinációval viszont nem találkoztam. Vannak, amiknek a borítói egyáltalán nem tetszenek, ugyanakkor nem imádom őket; ha pedig találtam egy könyvet, amit imádok, akkor annak nem találtam rémesnek a borítóját. Ugyanakkor tudok választani olyanokat, amiknek kevésbé tetszenek a borítói. És ezek a Lol-könyvek. Nem tudom, miért, de egyszerűen nem fognak meg mostanában azok a borítók. Valahogy... nem, nem tudom, miért.


Hófehérke - Akire a szépségéért vadásztak
Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az?

Őszintén szólva, nálam nagyon fontos a borító. Szerintem is lényeges, hogy ne a külseje alapján ítéljünk meg egy könyvet, de számomra az első benyomás az igenis a borító. Ha az megfog, akkor elolvasom a fülszöveget, ha pedig az is érdekes, akkor valószínűleg el is olvasom. Vannak olyan helyzetek, amikor fülszöveget sem olvasok. A De mi került a pitébe? és a Neked adom a napot is így kerültek a könyvespolcomra: plusz egyes akciók keretében vettem őket, és elsősorban a borítójuk miatt, hiszen azért vettem őket el a helyükről.


Csipkerózsika - Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel
Melyik a kedvenc könyves párod?

Általában akkor szoktam megkedvelni egy párost, amikor életszerűen vannak ábrázolva, amikor természetes, ugyanakkor nem erőltetetten rózsaszín a kapcsolatuk. Kicsit nehezen tudom leírni, de valami ilyesmi. Ugyanakkor egyet nem tudnék választani: Percy és Annabeth; Alex és Brittany; Will és Tessa. Rajtuk kívül vannak még párok, akiket nagyon szeretek, ugyanakkor nem a kedvenceim.


A kis hableány - Aki feladta az életét a szerelemért
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv?

Nagyon szeretnék a lehető legváltozatosabban olvasni, annyira, amennyire csak lehet. Tavaly év végén olvastam el például életem első képregényét, a Felnőni kiábrándítót. Az elmúlt években olvastam életem első sci-fi műfajú könyvét is, utána pedig rádöbbentem, hogy a Moly szerint olvastam már többet is. Ugyanakkor kifejezetten horrort még nem olvastam.


Hamupipőke - Aki elvesztette a cipőjét éjfél után
Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?

Az utóbbi időben nem volt ilyen, korábbira pedig már nem emlékszem. Az egyetem mellett nem szerettem nagyon sokáig fent maradni, és ez a jövőben sem fog változni. Viszonylag korán kell kelnem majd, így az éjszakai olvasások ki fognak maradni.


Rapunzel - Akit bezártak egy toronyba
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál?

Mivel decemberben elég keveset olvastam, így mellé nézem még a november hónapot is. Nem tudom, mikor fog kikerülni ez a bejegyzés, ugyanakkor a januárt nem veszem hozzá. A két hónapot együtt nézve sem volt sok olvasmányom, így azt gondolhatjátok, hogy nem nehéz választani. Ugyanakkor mindegyik tetszett, egyik sem volt rossz.



Aladdin - A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált
Melyik volt az utolsó "könyvkincs", amit találtál?

Neked adom a napot. Nem ezt vártam a könyvtől, de egyáltalán nem csalódtam, amikor elolvastam. A maga módján édes volt, ugyanakkor nagyon is egyedi és elgondolkodtató.


Alice Csodaországban - A lány, aki a nyúlüregbe esett
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél?

Egyértelműen a Harry Potter és a Percy Jackson. Mindkettő egyedi és hihetetlen. Olyan világot teremtettek, amiket nehéz lenne újra megpróbálni. És bár semmi sem tökéletes, ahogy ezek sem, de az, amit létrehoztak az íróik, az teljesen más, egyedi és lenyűgöző.


A békakirály - Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted?

Ilyen érzésem legtöbbször akkor van, amikor úgymond "rám erőltetnek" egy könyvet. Amikor valaki rengeteget beszél róla, akkor kíváncsivá válok, azonban egy idő után szkeptikussá is, hiszen nem tudom, mit várhatnék egy ilyen történettől. A kimenetel többféle is lehet, de ha jól emlékszem, akkor az Üvegtrón és a Felszáll a köd is hasonló érzéseket keltett bennem. Ugyanakkor féltem a Tökéletes kémiától is, azt hittem, egy teljesen sablonos könyv lesz. Végül mindhármat megszerettem.


Jancsi és Juliska - Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért?

Noah és Jude a Neked adom a napotból. Imádtam, hogy annyira különbözőek, ugyanakkor nagyon szeretik egymást. Különleges kapcsolatuk. ami szerintem nagyon szépen van bemutatva, és egyszerre szívszorító is.


Piroska - Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe?

Kicsit a Cinder és Ella. Nem volt rossz vagy ilyesmi, egy szóval sem mondok ilyet. Ugyanakkor nem azt kaptam tőle, mint amit vártam. Másra számítottam, így sajnos egy kicsikét csalódnom kellett a könyvben.


Rumpelstilskin - Akinek senki sem tudja a nevét
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet?

Amikor végignéztem az olvasmánylistámat, az első, amit észrevettem, az a Hervadás volt. Nem most olvastam, és sajnos azóta sem jött a folytatása, amit már nagyon szívesen olvasnék. Sok kérdés maradt nyitva, amire még mindig várom a válaszokat, és nagyon is kíváncsi vagyok, mi fog történni a későbbi kötetekben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)