Robert I. Sutton: Kis seggfejkalauz


Eredeti cím: The Asshole Survival Guide
Fordító: Szieberth Ádám
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám: 272 oldal
Kötés típus: puha kötés
Ár: 3499,-
ISBN: 9789632936970
MolyGoodreads 

Fülszöveg:
Ha ​úgy érzi, szétstresszelik, túlterhelik, alábecsülik, terrorizálják, bántalmazzák, és mindez azért van, mert egy gyökérrel dolgozik együtt, tanulja meg, hogy kell kikerülni, átverni, lefegyverezni a seggfejeket – és ne halassza holnapra!

A hasznos, egyben szórakoztató Kis seggfejkalauz hathatós és módszeres „játéktervvel” vértezi fel önt arra az esetre, ha egy gyökérrel kell együtt dolgoznia az irodában, a mezőn, a tanteremben, vagy egyszerűen csak az életben. 
Sutton a diagnózissal kezdi, utána pedig „terepen” kipróbált, bizonyítékokkal alátámasztott, és néha meglepő stratégiákat ismertet az udvariatlan, bunkó, irritáló, kellemetlen, vagy csak szimplán inkompetens alakok kezelésére. Elmondja, miként kerülheti el őket, hogy járhat túl az eszükön, hogy fegyverezheti le őket, hogy küldheti el őket kapálni, és hogyan növeszthet olyan pszichés „páncélzatot”, amely védelmet nyújt ellenük.

Túlélési útmutatója olyan szemléletmód illetve személyes terv kialakításáról szól, amely segít megőrizni ép elménket, és megakadályozza, hogy a szép napjainkat tönkretegye valami gyökér.

Köszönet a recenziós példányért az Athenaeum Kiadónak! :)

Véleményem:
Kis seggfejkalauz. Érdekes cím, nemde? :D Hát, kérem szépen, ha már ennyire bunkók lettünk ezen elnevezésen felbuzdulva, vágjunk bele a dolgok közepébe, de rendesen! ;) Röviden és tömören: Részben azt kaptam, amire számítottam, részben pedig nem.
Azzal tisztában voltam, hogy nem valami hagyományos regénnyel van dolgom, mellesleg a borítón is rajta van mindez, de ettől független kissé csalódott vagyok.

Olvastam én már ismeretterjesztő műveket, pl. Aziz Ansari - Modern románc c. kötetét, de az sokkal élvezhetőbb volt. Az író belevitte a saját vicces stílusát, olyan pluszt adva az egész könyvnek, hogy nem éreztem azt, mintha egy tankönyvet olvasnék, amihez nincsen semmi kedvem. Itt sajnos kicsit olyan érzésem volt, bár ezt leszámítva nagyon érdekes és hasznos dolgokat olvashattam - lássuk is, mik voltak ezek. ;)

Szóval: az egész történet a seggfejek köré épül. Nem viccelek! Lépésről lépésre építkezik az író, s haladunk egyre mélyebbre a témába. Először a felismerés, aztán jöhet a védekezés, végül az esetleges támadás lehetőségei, módszerei az, amiket szép, fokozatosan ismerünk meg. Egy kicsit részletesebben:
1. rész: 
Az író elmagyarázza, honnan indult a könyv, miért csinálja, hogyan csinálta, mi is a célja mindezzel - afféle bemutatkozás, leírás, amivel célszerű indítani az ilyen köteteket.
2. rész:
Ahogy a könyv is írja „Seggfejfelmérés”. Hát most komolyan, ez a szó haláli, imádom :D Egészen pontosan felméred a környezeted, hogy az ott élő/dolgozó emberek melyik kategóriába tartoznak vagy egyáltalán beletartoznak-e valamelyikbe.
Mert mint kiderül, többféle seggfej létezik. Az ám, nem olyan egyszerű a seggfejlét! A könyvben lévő szempontok szerint lehet őket úgymond osztályozni is (arra való tekintettel, hogy mekkora a baj mértéke).
3. rész:
Az egyik lehetőség a seggfejek kezelésére.
Lépjünk olajra!” ahogyan a könyv is mondja. Itt elmagyarázzák nekünk, hogy néha az a legkönnyebb, ha a seggfejet ott hagyod, mint eb a ... (tudjátok mit). Kitérsz az útjából, nem veszed fel a sértegetést, satöbbi, satöbbi, saaatööbbiii tessék, még én is elunom itt magam….
4. rész:
Itt a 3. részhez hasonló dolgokat tudhatunk meg: szintén seggfejek elkerülésére szolgáló pár alkalmas tippet. Jó kis szófordulat volt, mi? ;)
5. rész:
Na ebben a részben egy bizonyos módszert fejtünk ki jobban, mégpedig az átkeretezést. Lényegében ez annyit takar, hogy fejben javítasz a saját helyzeteden. Ilyenekre kell gondolni pl., hogy:

„Nem vagy egyedül!”
„Nem a te hibád!”

Vagyis átértékeled magadban, amit a seggfej mondott, így védve a saját és esetleg mások lelki és testi épségét. Hasznos, ez tény!
6. rész:
A „Válaszcsapás” - Ez aztán menő szalagcím lenne egy bulvárújságban, nem? Avagy hogyan szólj vissza a seggfejnek úgy, hogy te legyél a győztes. Ez a kedvenc fejezetem az összes közül. :D
Mindez nagyon könnyűnek tűnik, pedig enyhén szólva sem az... Meg kell tanulni úgy visszaszólni egy ilyen személynek, hogy abból a helyzetből mindenképpen Te kerülj ki győztesen. Szerintem ez a legfontosabb rész mindközül. (Ezzel tudtam a legjobban azonosulni. :D Én is inkább ilyen visszaszólós fajta vagyok…Hupszi, Petra lebukott)
7. rész:
Az utolsó részben az író 7 olyan tippet oszt meg velünk, amelyben az illető a seggfejek elleni „harcban” ő maga is a megoldás részét képezi. Ezáltal szépen, fokozatosan építkezve teljes képet kaphatunk a jelenlegi/jövőbeni helyzetünkről, és a leírtak alapján megoldást találhatunk a problémára.

Én is valami hasonló dolog miatt döntöttem emellett.

Nyaranta egy tóparti étteremben szoktam dolgozni, ahol nyilvánvalóan szemtől szemben beszélgetek/találkozok a vendégekkel. Szerencsére elég ritkán, de azért elő szokott fordulni, hogy egy-egy seggfej asztalát én kapom meg, juhé, de boldog vagyok ilyenkor! ahol elég nehéz a kiszolgálás.

Kedvenc szokásuk, hogy még az élő fába is belekötnek, panaszkodnak, holott nincs is rá okuk vagy egyéb indítékuk. Alapjáraton nagyon türelmes embernek tartom magam, megesett már olyan, hogy a főnökömnek kellett szólnom, hogy állítsa már le őket, mert ha én teszem ugyanezt abban nem lesz köszönet...

Sikerült már kihozniuk a sodromból, pedig nálam azt nehéz elérni. Úgyhogy ezért is döntöttem végül is Robert könyvének elolvasása mellett. Most így, ez után jövök rá, hogy néhány helyzetet kezelhettem volna másképpen, de mostanra tanultam a hibámból. Új tippekkel, taktikákkal felvértezve kezdek majd neki a nyárnak - kíváncsi vagyok mi fog kisülni belőle. :D Élménybeszámoló jöhet?

Összességében azt mondhatom, hogy kifejezetten jó könyvről beszélünk, rendkívül érdekes és hasznos tippeket szolgáltat a seggfejek kezelésével kapcsolatban, amiket bárki bármikor fel tud használni.
Ha van valaki, akinek ilyesmi problémája van akár munkahelyen, akár magánéletben annak mindenképpen ajánlom! Akinek nincs, vagy még nincs; annak azért, hogy előre megtanulja a legfontosabb dolgokat. ;)
És végszóként: seggfejkalauzra fel!

Megtetszett? Rendeld meg!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)