Tahereh Mafi: Ne érints (Ne érints trilógia 1.)

                                                           Fülszöveg:
Imádom ezt a borítót <3
Meg vagyok átkozva.
Tehetségem van.

Szörnyeteg vagyok. 
Emberfeletti vagyok.

Érintésem halálos. 
Érintésem erő.

A fegyverük vagyok. 
Nem hagyom magam.

Nem érinthetsz meg, súgom. Hazudok, de ezt nem mondom meg neki. Ő megérinthet, de ezt sosem fogom megmondani neki. Kérlek, érints meg, ezt akarom mondani neki. 
Bizonyos dolgok megtörténnek, amikor az emberek megérintenek. 
Furcsa dolgok. 
Rossz dolgok. 
Halálos dolgok.

Senki sem tudja, miért végzetes Juliette érintése, de a Regeneráció kormányának tervei vannak vele. És terveik között szerepel, hogy fegyverként használják a lányt. 
De Juliette-nek is megvannak a maga tervei. 
Soha életében nem volt szabad, ám végre felfedezi magában az erőt, hogy visszavágjon. És megtalálja a jövőt az egyetlen fiúval, akiről azt hitte, örökre elvesztette.

Az első könyvem az írónőtől, de nagyon tetszett. Egyszer már régebben olvastam, de eléggé hiányosak voltak az emlékeim róla, így gondoltam ha már megvan az összes rész, elolvasom újra őket. Még mindig annyira tetszik, mint akkor. Nem sűrűn olvasok disztópiákat – bár szeretem őket - , de ezt nagyon megszerettem.

Juliette
A főszereplő, Juliette Ferrars 17 éves. Magas, vékony, hosszú barna hajú lány. Tele van jósággal, megértéssel, szeretettel, de mindenki elutasítja őt. Egyetlen „problémája”, hogy érintése halálos. Kiskorában ezzel sok gondja volt. Azt hiszik, hogy pszichopata, ezért bezárják egy elmegyógyintézetbe.  264 napja van bezárva a beton cellába, amikor egy cellatársat kap. Adam Kent magas, izmos, hihetetlenül kék szemű srác. Kedvesen bánik Juliette-tel, ő mégis eltaszítja magától, érthető okokból. De ekkor
Adam Kent
még nem tudja az igazságot.
A harmadik szereplő Warner, akit………..hát…………utálok. Tudom, csúnya ilyet mondani, de nem bírom őt elviselni. Egy irányításmániás, egoista, manipulatív, követelőző, kegyetlen kis tinédzser. És ráadásul még gazdag is, ami még nyom egy kicsit a negatív jelzőkön. Láttam rajta a változást, ami Juliette miatt volt.
De van még mit fejlődnie.

Warner
Maga a történet szerintem nagyon szuper. Már a fogalmazás miatt érdemes elolvasni. Annyira szépen, költőien van fogalmazva, hogy élmény olvasni. Ebben valószínűleg benne van a fordító keze is, úgyhogy Bozai Ágotának is gratulálok. Nem sok leírás van a könyvben, mégis nagyon jól lefesti a tájat, az életet. Hát nem valami szép. Sajnos eléggé elképzelhető jövő. De reménykedjünk benne, hogy mi nem így végezzük. Bocsánat a kicsit furcsa értékelésért, de elég nehéz spoilermentesen beszélni a könyvről. Javaslom, hogy olvassátok el, és megtudjátok, hogy miről beszélek :D.

Kedvcsináló idézetek :) :
http://moly.hu/konyvek/tahereh-mafi-ne-erints/idezetek

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)