Évösszegzés | Milyen volt 2016?

Akik régóta követik a blogot, tavaly is láthattak ilyen bejegyzést. Kicsit furcsa, és hihetetlen egyszerre, hogy ismét eltelt egy év. Ebben a bejegyzésben ismét elemzem egy kicsit az évemet, miket csináltam, miket olvastam, esetleg milyen mérföldkövek voltak fontosak a blog életében.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is egy kérdéssort fogok kitölteni. A tavalyi, 2015-ös évösszegzésemet IDE kattintva érhetitek el. :)

1. Legjobb könyv, amit 2016-ben olvastál

Ismét több volt. Kettő kedvenc sorozatomat is újraolvastam, a Harry Potter könyveket és a Percy Jackson szériát. Mindkettőt (pontosabban mind a 12-t) imádtam, így ezek értelemszerűen fent vannak ezen a képzeletbeli listán. Azonban ide sorolhatom még a Felnőni kiábrándítót, a Silber folytatását vagy éppen a Neked adom a napot-ot. Ezeken felül voltak még nagyon jó könyvek, ezeket most csak kiemeltem.

2. Legjobb folytatás, amit 2016-ben olvastál

A sorozatokon felül egyértelműen az Athéné jele, Az álmok második könyve, a Tolvajok kézikönyve és a Misty. Mindegyiket nagyon szerettem, és örülök, hogy olvashattam ebben az évben. Itt sokkal kisebb a "választék," mint az előbbi kérdésnél, azonban egyet kiemelni itt sem sikerült. :D

3. Legnagyobb csalódás

Nem akartam ide először semmit sem írni, hiszen 2016-ban sikerült nagyon jó könyveket olvasnom, azonban megakadt a szemem a Toplistás szerelmen. Annyira jónak harangozták be, hogy sajnos valamennyire csalódnom kellett benne. Ezzel nem azt mondom, hogy rossz a könyv vagy ilyesmi, hanem nekem ebből a szempontból csalódás volt.

4. Legnagyobb meglepetés

Nos, ez egy fogós kérdés volt. Valójában nem volt olyan hatalmas meglepetésben részem, de az, ami az olvasmányaim közül leginkább válasz erre a kérdésre, az a Rengeteg volt. A története, a stílusa is nagyszerű volt szerintem.

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Erre most csuklóból azt akartam mondani, hogy ilyen nem volt. Aztán végignéztem az olvasmánylistámat, és rádöbbentem, hogy igenis volt olyan szerző, akitől csak most olvastam először. Ilyen volt például Cat Winters, Anne Eliot vagy Naomi Novik. Voltak még mások is, de most kettőt emelnék ki közülük: Naomi Novik és Sarah Andersen.

6. Legújabb kedvenc karakter

Csak kettő ilyet tudnék megemlíteni: Sarah Andersen képregényében szereplő lány és Misty. Nem ők voltak az egyedüli új karakterek, azonban rajtuk kívül más nem lopta be magát a szívembe annyira. Esetleg még a Misty-ből említhetném meg Alexet, de rajtuk kívül valójában nem volt kedvenc szereplőm.

7. Egy könyv, amin sírtál

Komolyan, mindig ez a legnehezebb kérdés. Mivel nem, nem sírtam egyetlen könyvön sem. Nagyon ritkán szoktak megríkatni, most nem is sikerült.

8. Egy könyv, ami boldoggá tett

Amik tetszettek, azok boldoggá is tettek. :) Például a Harry Potter és a Percy Jackson sorozatok újraolvasásakor boldog voltam. Nagyon örültem, hogy visszatérhettem kedvenceim világába. A Felnőni kiábrándító pedig szintén ilyen volt. Egyszerűen imádtam.

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál

A Legendás állatok és megfigyelésük annak számít? Mert akkor az lesz az egyik, a másik pedig természetesen a Mentőexpedíció. Khmm Marsi. Mindenkinek ezt a címét mondtam, és senki sem tudta, miről beszélek ilyenkor. :D Mindkét film nagyon tetszett, az pedig csak hab volt a tortán, hogy a Legendás állatokat moziban nézhettem meg! :)

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

Nehéz választás, hiszen tavaly beszereztem A Párválasztót és Az Elitet, és Az álmok második könyvét, valamint a Tüskék és rózsák udvarát. Mindegyiknek csodaszép a borítója, és nem biztos, hogy tudnék közülük egyet választani.

12. Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Ilyen például a Csak a holttesteden át, A vörös piramis vagy a Hádész háza. Kiemeltem néhányat a rengeteg közül, hiszen rengeteg olyan könyv jelent meg, ami érdekel. Beszerezni viszont még nem sikerült őket, és még sajnos most sem tudom, mikor tudom majd őket olvasni.


És igen a tizenegyedik és tizenharmadik kérdések ismét kimaradtak, mivel ismét nem tartottam őket aktuálisnak. A tavalyi évhez hasonlóan idén is jövök pár adattal/ érdekességgel:
A 2016-os évben 31 könyvet olvastam el, ezekből kettőt hagytam félbe. Az előző évekhez képest ismét sokkal kevesebbet olvastam, azonban ezt nem tartottam olyan rossznak. Ebben az évben 31 könyvet szereztem be, ami leginkább annak tudható be, hogy sikerült eljutnom különböző könyves eseményekre, ahol természetesen vásároltam is. :)

A tavalyi évtől eltérően idén nem a meglepetéseket fogom elmesélni nektek, hanem egy kicsit a bloggal kapcsolatban szeretném kifejteni a gondolataimat.

A tavalyi évben nem volt sok időm olvasni vagy éppen blogolni. Valójában sok dolgom volt, érettségiztem, albérletet kerestünk és végigcsináltam az első szemeszteremet az egyetemen. Pontosan ezek voltak azok az okok, amik miatt rettenetesen megcsúsztam a bejegyzéseimmel. Még most is olyanok vannak a vázlataim között, amiket még nyáron olvastam.

A bloggal kapcsolatos terveim között ezért elsődleges, hogy naprakésszé tegyem a bejegyzéseimet. Ebben a hónapban van egy kis szabadidőm, így megpróbálom ezeket az értékeléseket minél hamarabb publikálni. Elképzelésem sincsen, mennyi időbe fog telni, de mindenképpen megpróbálok vele igyekezni, hogy az aktuális olvasmányaimról tudjak nektek írni.

2016-ban rengeteg dolog történt a blog életében: a fél éves születésnap, az első blogszületésnap, a Mit csináltunk? és a Borítómánia sorozatok, a Filmes sarok. Ebben az évben 73 bejegyzést írtunk ketten együtt.

Mindenkinek, aki olvassa ezt a bejegyzést, boldog új évet kívánok megkésve is! Tartsatok velünk 2017-ben is, próbálunk minél többet elérni. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Közös olvasás: Sarina Bowen: Bittersweet - Keserédes (True North 1.)